Fr · En · VALIE EXPORT & KETTY LA ROCCA BODY SIGN 16 December 2025—28 February 2026 Milan Palazzo Belgioioso · Press Release · Thaddaeus Ropac · London Paris Salzburg Milan Seoul
« Mon travail artistique s'articule autour du corps humain en tant que médium d'information,
porteur de sens et de communication. En ce sens, mon auto-représentation artistique
est aussi la représentation de la société. »
***
'My artistic work centres on the human body as medium of information, as signal bearer of meaning
and communication. In this sense my artistic self-representation is also the representation of society.'
VALIE EXPORT
![]() VALIE EXPORT Die Geburtenmadonna, 1976 Chromogenic colour print laid on chip board 152 x 126 cm |
![]() |
VALIE EXPORT SYNTAGMA, 1983
![]() |
VALIE EXPORT Geburtenbett, 1980Wedge, rusted steel structure; bed: steel frame with bedsprings covered with polyester; women's legs: fibreglass reinforced with synthetic resin; upholstery; stainless steel; fluorescent tubes: red ruby glass; video: sound, monitor, DVD, looped150 x 470 x 165 cm Commissariat : Andrea Maurer et Alberto Salvadori, en collaboration avec le Studio VALIE EXPORT et la Succession KETTY LA ROCCA La galerie Thaddaeus Ropac Milan présente, pour sa deuxième exposition, un dialogue inédit entre VALIE EXPORT et KETTY LA ROCCA, deux des artistes conceptuelles féministes les plus visionnaires d'Europe des années 1960. Toutes deux ont utilisé leur corps comme outil pour remettre en question la fonction patriarcale du langage et révéler la dichotomie entre son rôle dans l'espace public et privé. Conscientes de la nécessité d'élargir leur champ d'action pour exprimer leurs idées, elles ont dépassé les limites d'un seul médium. Photographie, vidéo, sculpture et performance étaient pour elles des formes d'expression fluides et perméables. *** |
Thaddaeus Ropac Milan presents as its second exhibition an unprecedented dialogue between VALIE EXPORT and KETTY LA ROCCA, two of the most visionary feminist conceptual artists to emerge in Europe during the 1960s. Both artists used their bodies as tools to challenge language’s patriarchal function and expose the dichotomy between its role in public and private space. They recognised that in order to convey their ideas an expanded field of action was required and moved beyond the constraints of a single medium. Photography, video, sculpture and performance were treated by both artists as fluid and permeable.
Capture d'écran et source: https://ropac.net/exhibitions/767-valie-export-ketty-la-rocca-body-sign/
For press enquiries:
Sarah Rustin, Global Senior Director, Communication & Content sarah.rustin@ropac.net
Nina Sandhaus, Head of Press, London nina@ropac.net
Marcus Rothe, Head of Press, Paris marcus.rothe@ropac.net
Patricia Neusser, Head of Press, Salzburg patricia.neusser@ropac.net
Sarah Rustin, Global Senior Director, Communication & Content sarah.rustin@ropac.net
Nina Sandhaus, Head of Press, London nina@ropac.net
Marcus Rothe, Head of Press, Paris marcus.rothe@ropac.net
Patricia Neusser, Head of Press, Salzburg patricia.neusser@ropac.net
Share your thoughts on social media:
@thaddaeusropac
#ThaddaeusRopac
#VALIEEXPORT
#KETTYLAROCCA
All images © VALIE EXPORT/SIAE 2025 © Archivio Ketty La Rocca | Michelangelo Vasta




Commentaires