French Word - English Word Artiste KARLA MOHTASHEMI - "La musique n'est pas un crime, 2025" & "Music is Not a Crime, 2025" Bangkok Art and Culture Centre VIDEO
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| KARLA MOHTASHEMI - "La musique n'est pas un crime, 2025" & "Music is Not a Crime, 2025" Crédits photo : @gerardpocquet https://ainsiparlaitlart.blogspot.com |
La musique n'est pas un crime, 2025
Graffiti numérique
Dimensions variables
Ce graffiti numérique rend hommage à Toomaj Salehi, figure intrépide de la lutte iranienne pour la liberté et la dignité. Par sa musique et son activisme, Toomaj s'est imposé comme un symbole de résilience, s'opposant à l'autoritarisme au prix d'un immense sacrifice personnel.
L'œuvre reflète cette résistance : traits vifs, contrastes audacieux et textures superposées évoquent l'énergie brute des mots de Toomaj. L'esthétique du graffiti, ancrée dans la rébellion et la contestation publique, devient un médium approprié : non filtré, non sanctionné et incontournable.
Des motifs visuels persans sont intégrés à la composition, reliant la culture ancestrale à l'urgence de la résistance actuelle.
Au centre se tient Toomaj, inflexible. Autour de lui, des fragments visuels du mouvement
Plus qu'un portrait, c'est une déclaration de solidarité, une exigence de justice, un refus de l'oubli.
Karla Mohtashemi est une artiste multidisciplinaire dont la carrière, longue de quatre décennies, englobe la création de fresques murales, de peintures numériques et de design expérimental. Son travail s'ancre dans un profond engagement envers l'identité culturelle, la résistance créative et l'expression personnelle. Puisant dans son héritage persan,
Karla mêle esthétique traditionnelle et techniques contemporaines. Son art évoque à la fois la mémoire historique et les luttes actuelles.
Sa pratique oscille entre arts visuels, performance et plaidoyer.
De la peinture de fresques murales à grande échelle à l'animation d'ateliers d'hyperréalisme et de design géométrique, elle utilise l'art comme un outil d'éducation et d'autonomisation.
Au-delà de la toile, Karla a joué au cinéma et au théâtre, réalisé des productions créatives et contribué à des projets qui amplifient des histoires de résilience, de dignité et de libération.
Pour Karla, l'art ne se limite pas à une forme esthétique. C'est un moyen de connexion et de défiance. Son travail mobilise les communautés, suscite le dialogue et résiste à l'effacement. Avec Constellation of Complicity, elle oriente sa pratique vers la ligne de front de la résistance artistique.
KARLA MOHTASHEMI
Music is Not a Crime, 2025
Digital graffiti
Dimensions variable
This digital graffiti piece is a tribute to Toomaj Salehi, a fearless voice in Iran's struggle for freedom and dignity. Through his music and activism, Toomaj has emerged as a symbol of resilience, standing against authoritarianism at immense personal cost.
The artwork mirrors this defiance: vivid strokes, bold contrasts and layered textures evoke the raw energy of Toomaj's words. The graffiti aesthetic, with its roots in rebellion and public dissent, becomes a fitting medium - unfiltered, unsanctioned and impossible to ignore.
Embedded within the composition are Persian visual motifs, linking ancestral culture with the urgency of present resistance.
At the centre stands Toomaj, unbowed. Around him, visual fragments of the Woman, Life, Freedom movement pulse through the design, echoing the collective struggle of millions. Each mark in the piece is both a tribute and a call to action - a visual protest that transcends borders.
This is more than a portrait. It is a statement of solidarity, a demand for justice, a refusal to forget. Through this work, I aim to amplify Toomaj's voice and remind us all that art is not passive - it resists, insists and persists.
Karla Mohtashemi is a multidisciplinary artist whose four-decade career spans murals, digital paintings and experimental design. Her work is rooted in a deep engagement with cultural identity,
Her practice moves fluidly between visual art, performance and advocacy.
From painting large-scale murals to teaching workshops in hyperrealism and geometric design, she uses art as a tool for education and empowerment.
Beyond the canvas, Karla has acted in film and theatre, directed creative productions and contributed to projects that amplify stories of resilience, dignity and liberation.
For Karla, art is not confined to aesthetic form. It is a means of connection and defiance. Her work engages communities, sparks dialogue and resists erasure. In Constellation of Complicity, she turns her practice towards the frontline of artistic resistance.


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