French Word - English Word - Kotchar - Orientales, 1926 - Musée National d' Art Moderne CENTRE POMPIDOU
Kotchar Orientales, 1926 Crédits Photo: @gerardpocquet https://ainsiparlaitlart.blogspot.com
1898, Tbilissi (Géorgie, alons Russie) - 1978, Yerevan (Arménie, alons URSS)
Orientales, 1926
Huile sur toile
Don anonyme, 1938
JP 679 ₽
Avec cette peinture, réminiscence d'un séjour en Turquie, Kotchar opère une synthèse originale entre style moderniste et inspiration orientalisante.
Exposé à la galerie parisienne Au Sacre du printemps en 1926, Orientales représente deux femmes
aux formes voluptueuses et aux regards insistants qui évoquent l'univers du harem.
Encore empreinte d'influences cubistes dont témoignent notamment certains plans hachurés,
Encore empreinte d'influences cubistes dont témoignent notamment certains plans hachurés,
la composition se caractérise par une nette dissociation entre le dessin et la couleur. Séparées
par une nature morte purement graphique, les deux figures sont inégalement recouvertes de chauds coloris de rouge et d'orangé.
With this painting, inspired by memories of a short stay in Turkey, Kochar creates an original synthesis
With this painting, inspired by memories of a short stay in Turkey, Kochar creates an original synthesis
of the modernist style and oriental inspiration.
Orientales was exhibited at the Au Sacre du Printemps gallery in Paris in 1926 and shows two curvaceous women with an insistent gaze, suggestive of a harem setting. Marked by Cubist influences, such as the use of hatching, the composition is characterised by a clear dissociation between the drawing and colour. The two figures are separated by a simple still life and are shown with unevenly applied warm red and orange hues.
Orientales was exhibited at the Au Sacre du Printemps gallery in Paris in 1926 and shows two curvaceous women with an insistent gaze, suggestive of a harem setting. Marked by Cubist influences, such as the use of hatching, the composition is characterised by a clear dissociation between the drawing and colour. The two figures are separated by a simple still life and are shown with unevenly applied warm red and orange hues.
Commentaires