Français / English Artiste David Hockney Œuvre "The Massacre and the Problems of Depiction, after Picasso, 2003 [Le Massacre et les problèmes de représentation, d'après Picasso]" FONDATION LOUIS VUITTON Gallery Photo
The Massacre and the Problems of Depiction, after Picasso, 2003
[Le Massacre et les problèmes de représentation, d'après Picasso]
Aquarelle sur 7 feuilles de papier | Watercolor on 7 sheets of paper
The David Hockney Foundation
Picasso peint en 1951 Massacre en Corée, en réaction au massacre de civils coréens causé par l'armée américaine l'année précédente. Il s'inspire de la peinture de Goya, Les Fusillades du 3 mai, de 1814,
Aquarelle sur 7 feuilles de papier | Watercolor on 7 sheets of paper
The David Hockney Foundation
Picasso peint en 1951 Massacre en Corée, en réaction au massacre de civils coréens causé par l'armée américaine l'année précédente. Il s'inspire de la peinture de Goya, Les Fusillades du 3 mai, de 1814,
en hommage aux combattants espagnols exécutés par les troupes napoléoniennes, et place la scène
sur un seul plan, les personnages se déployant comme sur une frise. Cependant, un point de fuite apparaît dans la trouée du paysage, souligné par le photographe ajouté par Hockney au premier plan dans sa reprise de la composition de Picasso.
Picasso painted Massacre in Korea in 1951, in response to the killing of Korean civilians by the US Army the previous year.
He was inspired by Goya's The Third of May, painted in 1814, in homage to the Spanish fighters executed by Napoleon's troops.
Picasso sets his scene on a single plane, the characters arranged as if in a frieze. There is, though, in the gap in the landscape, a vanishing point, which Hockney emphasizes with the addition of the photographer in the foreground of his reworking of
Picasso's composition.
Picasso painted Massacre in Korea in 1951, in response to the killing of Korean civilians by the US Army the previous year.
He was inspired by Goya's The Third of May, painted in 1814, in homage to the Spanish fighters executed by Napoleon's troops.
Picasso sets his scene on a single plane, the characters arranged as if in a frieze. There is, though, in the gap in the landscape, a vanishing point, which Hockney emphasizes with the addition of the photographer in the foreground of his reworking of
Picasso's composition.
![]() |
FONDATION LOUIS VUITTON Prise de vue de la Terrasse Crédits photo : Gérard Pocquet https://ainsiparlaitlart.blogspot.com |
![]() |
FONDATION LOUIS VUITTON Prise de vue de la Terrasse Crédits photo : Gérard Pocquet https://ainsiparlaitlart.blogspot.com |
Commentaires